Número
263
Tradicionalment la preservació ha estat entesa com a cristal·lització de l'existent. Preservem. Però com preservar el que sempre canvia, allò que succeeix a l'interior del construït, l'ús, és a dir, l'autèntica arquitectura?
L’arquitectura de Josep M. Jujol ha estat explicada, habitualment, des de l’estigma de la manca de recursos. La precarietat dels encàrrecs de clients modestos i la senzillesa dels materials utilitzats als seus edificis semblen legitimar aquesta percepció.
—Jujol, Observatori
La preservació ha tornat al centre de la teoria i la pràctica arquitectònica després de llanguir al marges durant més de mig segle. Tan sols una dècada enrere, hagués estat impossible pensar que les fites en aquest camp serien assentades per diversos i importants projectes de restauració.
—assaig, Convidat, números, PreservatalBuit
Estudiem la història i el context actual del recinte des de diferents vessants (urbana, social i econòmica), fomentem el debat i la discussió a nivell de ciutat entorn la seva transformació, treballem en noves estratègies que sobreposant-se a la conjuntura actual permetin, progressivament, rehabitar Can Batlló.
Per a la reutilització com a equipament cultural de l’edifici existent i l’adaptació a les normatives i usos actuals, la proposta planteja la construcció de dos nous elements dintre del conjunt i una nova escala que, sense desvirtuar en cap cas les característiques formals i patrimonials de l’edifici permeten millorar el funcionament d’aquest.
En un barri residencial de característiques suburbanes, situat en el límit entre el teixit urbà i la perifèria de Palma, es proposa un Centre de dia i Activitats comunitàries per 620€/m2(pem).
—Observatori, PreservatalBuit
Proposta que s’esglaona per tal d’adaptar-se al pendent i es fragmenta en diferents edificis i plataformes amb la voluntat de conservar el major numero d’arbres existents; buscant integrant-los en els espais oberts entre volums construïts.
—proyectos
Les tres reconstruccions completades el 1986 a Barcelona (Ignasi de Solà-Morales, Cristian Cirici i Fernando Ramos), Madrid (Josep Quetglas) i Milà (OMA/Rem Koolhaas)…il·lustren tres històries del Moviment Modern que utilitzen el pavelló com a argument historiogràfic.
—assaig, números, Preservat al Buit
Tradicionalment, la preservació ha estat entesa com a cristal·lització de l’existent. Preservem. Però com preservar el que sempre canvia, allò que succeeix a l’interior del que està construït, l’ús, és a dir, l’autèntica arquitectura?
—Editorial, Preservat al Buit
Quaderns #263 Preservat al buit—Montjuïc—1956 (Sumari)
—números, preservació, Preservat al Buit, sumari